Wednesday, March 25, 2015

Rolul agenţiilor de promovare şi atragere a IS

Activităţile AAI sunt legate de promovarea investiţiilor şi se referă la elaborarea unui concept de creare a imaginii ţării, elaborarea şi promovarea politicii investiţionale a ţării, elaborarea unui program naţional de atragere a investiţiilor străine şi locale.

Activităţile AAI includ verificarea şi analizarea proiectelor investiţionale, distribuirii informaţiei de publicitate sau susţinerii activităţilor de promovare.

Principalul obiectiv al AAI este creşterea ratei investiţiilor în ţară. Realizarea acestui obiectiv se reflectă prin următoarele:

  1. promovarea imaginii ţării;
  2. editarea materialelor de promovare;
  3. stabilirea legăturilor cu organizaţiile internaţionale;
  4. ieşiri în presa naţională şi internaţională.

In limita acestor obiective, se lucrează pe următoarele aspecte:

Generarea investiţiilor

  1. stabilirea şi contractarea investitorilor;
  2. pregătirea notelor informative cu privire la: climatul investiţional; oportunităţi în Moldova.
  3. crearea bazei de date: pentru investotrii potenţiali; proiecte investiţionale.

Asistenţa investitorilor

  1. întîlniri cu investitorii;
  2. proiecte investiţionale;
  3. colaborări;
  4. consulting şi logistică pentru investitorii străini;
  5. servicii post-investiţionale.

Ameliorarea climatului investiţional

  1. identificarea problemelor şi impedimentelor;
  2. sugestii pentru Guvern şi Parlament;
  3. analize: la micro nivel; la macro nivel; determinarea tendinţelor.

Activităţi de informare la nivel nacional şi internaţional

  1. forumuri investiţionale;
  2. misiuni de afaceri în scopul atragerii investiţiilor;
  3. zilele Republicii Moldova în ambasade;
  4. programe pentru atragerea investiţiilor; 
  5. elaborarea ghidului investitorului.

No comments:

Post a Comment